Πέμπτη 25 Μαρτίου 2021

“Υπέρ Πατρίδος το παν” (ή “Η Ελλάς ευγνωμονούσα”!)

 O ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΟΥ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ “ΔΙΑΒΑΣΕΙ”!!

[τού Γ.Π.Δημακόγιαννη, εκδότη Αδούλωτης Μάνης]
————————-
Παραμονή 25ης Μαρτίου 2021 οι ηγέτες ξένων χωρών και οι επιφανείς προσκεκλημένοι στην Πατρίδα μας, έφτασαν για ξενάγηση και στην Εθνική Πινακοθήκη, εκεί όπου δεσπόζουν και τα συγκλονιστικά ιστορικά Έργα για την Εθνεγερσία τού Θεόδωρου Βρυζάκη.
Ο Θεόδωρος Π. Βρυζάκης (Θήβα, 1814 – Μόναχο, 1878) ήταν ένας από τους κορυφαίους Έλληνες ζωγράφους του 19ου αιώνα και ο θεμελιωτής της «Σχολής του Μονάχου».

pinakas2
Λίγα μόνο γι’ Αυτόν: ο πατέρας του, Πέτρος Βρυζάκης, απαγχονίστηκε από τους Τούρκους τον Μάιο του 1821, τον πρώτο καιρό του Αγώνα. Σε ηλικία 18 ετών, το 1832, με την ενθάρρυνση ενός Γερμανού φιλολόγου, μετανάστευσε στο Μόναχο της Βαυαρίας, όπου έζησε μέχρι τον θάνατό του… Έκανε λαμπρή σταδιοδρομία στην Ευρώπη, αλλά η έγνοια του ήταν πάντα η μητέρα Πατρίδα. Στους πίνακές του “διαβάζει” κανείς -πέραν τής τεράστιας καλλιτεχνικής τους αξίας- και την λατρεία τού Δημιουργού τους για την Ελλάδα, την Αλήθεια και το Δίκαιο τής Ιστορίας…
Έτσι στον πιο δημοφιλή Πίνακά του (1858) γνωστόν ως “Υπέρ Πατρίδος το παν” (ή “Η Ελλάς ευγνωμονούσα”!) διακρίνει κανείς τα Πρόσωπα των αληθινών Πρωταγωνιστών τής Εθνεγερσίας…(*)

pinakas3
Έχω διαβάσει ουκ ολίγες “αναλύσεις” τού Πίνακα που τις ενώνει όμως κάτι: η πλήρης αποσιώπηση ΜΙΑΣ δεσπόζουσας Μορφής σε αυτόν!!
Μπροστά και κάτω, ο Μανιάτης αρχιστράτηγος Πέτρος Μαυρομιχάλης (ο γνωστός “Πετρόμπεης”), με την παραδοσιακή φορεσιά τού Τόπου μας!! Η πιο σεβάσμια και σεβαστική, και συνάμα τραγική Μορφή τού Αγώνα, ο επικεφαλής τής Οικογένειας με τούς περισσότερους τιμημένους Νεκρούς στην Εθνεγερσία!
Κανείς, σε καμία “ανάλυση”, ενώ αναφέρονται (και δικαίως) οι πάντες, Κανείς δεν αναφέρεται σε Αυτόν!!
Την Αλήθεια που περιγράφει τόσο ξεκάθαρα ο ελληνόψυχος μέγας καλλιτέχνης Βρυζάκης, πριν 170 χρόνια, ποιός/ποιοί αποδομητές και με ποιό δικαίωμα την “σβήνουν” κατά την άγνοια, την θρασύτατη διαστρέβλωση, τα ιστορικά κόμπλεξ ή την σκοπιμότητα τους, ακόμη και στις μέρες μας;!! Και γιατί το “θύμα” τους πρέπει να ‘ναι ο επικεφαλής τής Μάνης και των Μανιατών;!!

pinakas1
—————————
(*) Και μια μικρή αναφορά στις νεότερες “περιπέτειες” τού πίνακα! Το έτος 1982 όταν ο Ανδρέας Παπανδρέου εγκαταστάθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου ζήτησε από την Εθνική Πινακοθήκη τον πίνακα τού Θεόδωρου Βρυζάκη «Η Ελλάς ευγνωμονούσα»! Ο πίνακας, που ο ζωγράφος δημιούργησε το 1858, έγινε ιδιαίτερα γνωστός καθώς δέσποζε πάντα στα τηλεοπτικά πλάνα και τις φωτογραφίες του Έλληνα Πρωθυπουργού! Ο πίνακας παρέμεινε στη θέση του, πίσω από το πρωθυπουργικό γραφείο στο Μαξίμου μέχρι το 2009, όταν ο γιος του Ανδρέα, Γεώργιος Παπανδρέου τον άλλαξε με τον πίνακα του ελληνοαμερικανού Θοδωρή Στάμου, «Ατέρμονο Πεδίο – Δελφοί» (που ανήκει στην κατηγορία του αφηρημένου εξπρεσιονισμού)!! Επανήλθε επί πρωθυπουργίας Σαμαρά και άλλαξε πάλι επί πρωθυπουργίας Τσίπρα… Ο νυν πρωθυπουργός Κ.Μητσοτάκης δεν έχει ασχοληθεί…

pinakas4-vrizakis

Δεν ξεγελούν τους τυπογράφους η ΤΥΠΟΕΚΔΟΤΙΚΗ ΑΕ του κκε και τα τσιράκια τους

ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΖΗΤΑΜΕ ΑΠΟ ΕΣΑΣ ΤΟΥΣ ΓΙΓΑΝΤΕΣ ΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΑΞΙΚΗΣ ΠΑΛΗΣ

Μπορούν τα κόμματα να ανταγωνίζονται τους ιδιώτες στο επιχειρείν;;;;

Μήπως η κρίση στον κλάδο έχει ρίζα στην ΚΡΙΣΗ ΙΔΕΩΝ που υπάρχει σε αυτόν;

Η διέξοδος βρίσκεται στη δική μας πάλη.
Πρέπει να εξασφαλιστεί η δουλειά του καθενός.
Οι εργαζόμενοι του κλάδου να περάσουν στην αντεπίθεση.
Ανυποχώρητος ταξικός αγώνας (κλικ εδώ)
Το τέλος της αυταπάτης. Δικαιολογημένος ο φόβος τους... Δε θα «ξεμπερδέψουν»!!! (κλικ εδώ)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------