Σύμφωνα με τα στοιχεία της ομοσπονδιακής στατιστικής υπηρεσίας Destatis. Συνολικά, το εργατικό δυναμικό του κλάδου είναι πλέον μειωμένο κατά 112.000 άτομα σε σχέση με το προ πανδημίας επίπεδο του 2019, γεγονός που αποτυπώνει το μέγεθος της κρίσης.
Η κατάσταση επιδεινώνεται από τη συνεχιζόμενη υποχώρηση των εξαγωγών.
Στο πρώτο 6μηνο του 2025, οι αποστολές αυτοκινήτων και ανταλλακτικών από τη Γερμανία προς τις Ηνωμένες Πολιτείες μειώθηκαν κατά 8,6%, με τους δασμούς που έχει επιβάλει η κυβέρνηση του Donald Trump να επιβαρύνουν σημαντικά τη δραστηριότητα των τοπικών κατασκευαστών.
Για πολλές μάρκες, η αμερικανική αγορά αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους προορισμούς, γεγονός που καθιστά την επίδραση των εμπορικών φραγμών ακόμα πιο έντονη.
Όπως αναφέρει το CNBC, «κανένας άλλος βιομηχανικός κλάδος δεν έχει καταγράψει τόσο ισχυρή μείωση στην απασχόληση» όσο η αυτοκινητοβιομηχανία.
Στην ίδια κατεύθυνση, μελέτη της EY (Ernst & Young) αποδίδει την κρίση σε πολλαπλούς παράγοντες: από την καθυστέρηση στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση και το βάρος της εσωτερικής γραφειοκρατίας, μέχρι την αδυναμία των γερμανικών μαρκών να ανταγωνιστούν την ταχύτητα και το χαμηλότερο κόστος των Κινέζων κατασκευαστών.
Τα πράγματα πλέον δεν είναι καθόλου καλά για τους λαούς της ευρωπαϊκής ένωσης, μετά την φτώχεια και την ακρίβεια ακολουθεί και η ανεργία.
Τα 800 δισεκατομμύρια που ζήτησε η ούρσουλα για στρατιωτικούς εξοπλισμούς, από πού θα τα πάρουνε; Μπορεί να μας πούνε......