Στην ελλάδα η εκπαιδευτική κοινότητα δεν δέχεται ούτε να αξιολογηθεί
Ένα στα πέντε παιδιά σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ) για το 2024, αποφοιτά λειτουργικά αναλφάβητο από το Γυμνάσιο!Αυτό σημαίνει ότι δεν θα μπορεί να κατανοεί επαρκώς τον προφορικό και γραπτό λόγο, να διατυπώνει τη σκέψη του με σαφήνεια, να κάνει αφαιρετικούς συνειρμούς, να αναπτύσσει κριτική σκέψη και να αξιοποιεί ευκαιρίες για βελτίωση των γνωστικών του δεξιοτήτων, όπως ορίζει η UNESCO για τον λειτουργικό αναλφαβητισμό.
Συγκεκριμένα, ένα σημαντικό ποσοστό μαθητών, πάνω από το 28%, αντιμετωπίζει σοβαρές δυσκολίες στην κατανόηση του σχολικού γραπτού λόγου και ακόμη μεγαλύτερες στη δημιουργία γραπτού λόγου, κατά την ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης.
Αντίστοιχες δυσκολίες καταγράφονται και στα Μαθηματικά, όπου οι δυσκολίες δεν είναι μόνο μαθηματικές, αλλά και γλωσσικές.
Η έκθεση προτείνει μάλιστα να επανεξεταστεί το ηλικιακό όριο εγγραφής στην Α’ Τάξη Δημοτικού στη χώρα.