Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2025

«ΕΝΤΟΠΙΣΤΗΚΕ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΞΥΛΟΛΙΟΥ»! ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΕ ΣΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΜΠ, “ΚΑΡΦΩΝΕΙ” ΤΗΝ ΤΑΦΟΠΛΑΚΑ ΣΤΟ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΑΦΗΓΗΜΑ ΚΑΙ ΔΙΑΨΕΥΔΕΙ ΤΑ ΒΙΝΤΕΟ ΤΗΣ ΙΝΤΕΡΣΤΑΡ

 Ξεκάθαρη δολοφονία

Την βεβαιότητα πως η πυρόσφαιρα 108 μέτρων που δημιουργήθηκε μετά το δυστύχημα στα Τέμπη δεν οφείλεται σε έλαια σιλικόνης, αλλά σε παράνομο φορτίο το οποίο μετέφερε το τρένο, εξέφρασε σε ιστοσελίδα ο Μάρκος Χρυσός, Διπλωματούχος Χημικός Μηχανικός Α.Π.Θ., ΜΒΑ ΕΕΔΕ, πραγματογνώμονας Επικίνδυνων Μεταφορών (ADR120), ο οποίος παρευρέθηκε στα πειράματα του Γενικού Χημείου του Κράτους (ΓΧΚ) για το πόρισμα του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ).

Λίγες ημέρες πριν από την πολυαναμενόμενη δημοσίευση του πορίσματος του ΕΜΠ, ο κ. Χρυσός αναφέρεται μεταξύ άλλων στην τεράστια ποσότητα ξυλολίου που εντοπίστηκε, την τραγική διαχείριση του τόπου δυστυχήματος και στο γιατί είναι απαισιόδοξος για το αν θα μάθουμε ποτέ τι μετέφερε η μοιραία εμπορική αμαξοστοιχία.

 Στο ερώτημα του τι μπορεί να προκάλεσε την έκρηξη, εφόσον έχουν αποκλειστεί τα έλαια σιλικόνης, ο ίδιος δήλωσε ότι «βάσει των δειγμάτων και των ενδείξεων που έχουμε, καταλήγουμε στην έκθεσή μας σε μια ομάδα χημικών διαλυτών που ονομάζονται BTEX, δηλαδή βενζόλιο, τουλουόλιο, αιθυλοβενζόλιο και ξυλόλιο. Κι εκτιμούμε ότι αυτά υπήρχαν πάνω στην αμαξοστοιχία».

«Θα είχαμε σταματήσει τη λειτουργία των τρένων»
Όπως άλλωστε συμπλήρωσε ο κ. Χρυσός, «τα ελαία σιλικόνης έχουν πλέον εξελιχθεί, ώστε να αντικαταστήσουν τα παλαιότερα που ήταν παράγωγα πετρελαίου και τοξικά. Αν θεωρούσαμε ότι τα έλαια σιλικόνης μπορούν να προκαλέσουν κάτι τέτοιο, θα έπρεπε να είχαμε σταματήσει τη λειτουργία των ηλεκτροκίνητων τρένων που τα χρησιμοποιούν στους μετασχηματιστές τους».

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν υπήρξε καύση ελαίων σιλικόνης: «έχω στα χέρια μου φωτογραφία, όπου εικονίζεται μια άσπρη κηλίδα. Πρόκειται για παράγωγο της καύσης των ελαίων σιλικόνης, επειδή το πυρίτιο που εμπεριέχουν, όταν καίγεται, δημιουργεί οξείδια του πυριτίου, που είναι σαν λευκή πούδρα. Επομένως, αν η πυρόσφαιρα είχε δημιουργηθεί από έλαια σιλικόνης, θα έπρεπε να είχε γεμίσει ο τόπος από αυτή τη λευκή πούδρα. Αυτό όμως δεν έγινε».

χημικό, παρά μόνο ελάσματα, τρόφιμα, μπύρες και λαμαρίνες. Τώρα το αν τηρήθηκαν τα πρωτόκολλα για την ασφαλή μεταφορά αυτών των επικίνδυνων εμπορευμάτων, είναι κάτι που δεν μπορούμε να το γνωρίζουμε».


«Εκτιμώ ότι δεν θα μάθουμε ποτέ τι μετέφερε το τρένο»

Δεν είναι όμως το μοναδικό στοιχείο που μοιάζει δύσκολο να απαντηθεί: «έχω ενημερωθεί πως έχει ζητηθεί από τον κ. Δημήτρη Καρώνη (σ.σ. πραγματογνώμονας του ΕΜΠ, καθηγητής της Σχολής Χημικών – Μηχανικών), να απαντήσει στο τι δημιούργησε την πυρόσφαιρα, εφόσον δεν ήταν υπεύθυνα τα έλαια σιλικόνης. Και οι πληροφορίες λένε ότι αυτό είναι ένα ερώτημα που δεν θα απαντηθεί. Εκτιμώ ότι δεν θα μάθουμε ποτέ τι μετέφερε το τρένο, από τη στιγμή που δεν διασφαλίστηκε ο χώρος του δυστυχήματος. Μπορώ να πω όμως με σιγουριά πως περιείχε κάτι χημικό και πάρα πολύ πτητικό. Άλλωστε, μεταξύ της σύγκρουσης και της πυρόσφαιρας, μεσολάβησαν δύο δευτερόλεπτα. Είναι επαρκέστατος χρόνος για τέτοιου είδους πτητικούς υδρογονάνθρακες».

Άξιο αναφοράς είναι επίσης σύμφωνα με τον ίδιο πως «παρατηρούμε ανά διαστήματα στα βίντεο, φλόγες φωτιάς να φεύγουν προς τα πάνω και να δυναμώνει η φωτιά στο έδαφος. Επομένως, σε καμία περίπτωση δεν υπήρχε μια μεγάλη δεξαμενή στο τρένο, αλλά πολλές μικρότερες».



Δεν ξεγελούν τους τυπογράφους η ΤΥΠΟΕΚΔΟΤΙΚΗ ΑΕ του κκε και τα τσιράκια τους

ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΖΗΤΑΜΕ ΑΠΟ ΕΣΑΣ ΤΟΥΣ ΓΙΓΑΝΤΕΣ ΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΑΞΙΚΗΣ ΠΑΛΗΣ

Μπορούν τα κόμματα να ανταγωνίζονται τους ιδιώτες στο επιχειρείν;;;;

Μήπως η κρίση στον κλάδο έχει ρίζα στην ΚΡΙΣΗ ΙΔΕΩΝ που υπάρχει σε αυτόν;

Η διέξοδος βρίσκεται στη δική μας πάλη.
Πρέπει να εξασφαλιστεί η δουλειά του καθενός.
Οι εργαζόμενοι του κλάδου να περάσουν στην αντεπίθεση.
Ανυποχώρητος ταξικός αγώνας (κλικ εδώ)
Το τέλος της αυταπάτης. Δικαιολογημένος ο φόβος τους... Δε θα «ξεμπερδέψουν»!!! (κλικ εδώ)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------