Από εδώ και πέρα όσο μεγάλη η αυτονομία τόσο θα μεγαλώνει το αποτύπωμα καταστροφής του περιβάλλοντος !
Ο λόγος; Δεν μπορούν πλέον να συμβιβαστεί το μέγεθος των μπαταριών των οχημάτων με τις απαιτήσεις των αγοραστών για μία «λογική» αυτονομία.
Πόσο «λογική»; Τόση ώστε να μην χρειάζονται επαναφόρτιση κάθε 150 ή 200 χλμ. σε συνθήκες ψύχους ή ζέστης, οπότε λειτουργούν στο «φουλ» τα ερ-κοντίσιον!
Γιατί τα νυν μοντέλα, όπως αυτά που δημιούργησαν το χάος στην Αράχωβα τα Χριστούγεννα, έχουν «ονομαστική» αυτονομία 500 χλμ. και αποδεικνύεται ότι στα 150 χλμ. αδειάζει η μπαταρία και θέλουν πάλι επαναφόρτιση!
Πού θα επαναφορτιστούν;
Στην Ελλάδα αυτό είναι ένα καλό ερώτημα.
Αλλά και να υπήρχαν ποιος δέχεται να σταματά 6-8 ώρες και να φορτίζει το αυτοκίνητό του σε μία εκδρομή των 24 ωρών;
Το μέγεθος των μπαταριών στα ΙΧ έχει φτάσει σε οριακό επίπεδο και αύξηση της ονομαστικής αυτονομίας θα δημιουργούσε περαιτέρω μόλυνση του περιβάλλοντος! Εκτός της καταστροφής που δημιουργείται στο περιβάλλον για να φτιαχτούν αυτές οι τεράστιες μπαταρίες.
Ο επικεφαλής εξέλιξης της BMW, Frank Weber, ήταν σαφής:
«Οι εταιρείες δεν μπορούν να κάνουν τις μπαταρίες όλο και μεγαλύτερες γιατί τότε τα ηλεκτρονικά οχήματα ως μία λύση αποφυγής της περιβαλλοντικής μόλυνσης δεν θα έχουν πλέον νόημα.
Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται κι ο CEO της Lucid Motors, Peter Rawlinson. Ο ίδιος θεωρεί ότι το μέλλον «είναι στις αυτονομίες πέριξ των 300 km». Ναι, αλλά οι ονομαστικές των 300 χλμ. μπορεί να είναι ακριβώς «ονομαστικές» και να περιοριστούν στα 100 χλμ. και εν συνεχεία να χρειαστούν 8 ώρες φόρτιση!
«Για να είναι λειτουργικά τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, πρέπει οι οδηγοί να βρίσκουν υποδομή φόρτισης όποτε είναι σταθμευμένοι», δηλώνει ο ίδιος!
Κάτι που δεν αφορά την Ελλάδα για τα επόμενα 50 χρόνια τουλάχιστον…
Οπότε στην ελλάδα ας συνεχίσουμε να πίνουμε τον καφέ μας με τα χάρτινα καλαμάκια για να σώσουμε το περιβάλλον που βομβαρδίζεται καθημερινά με εκατοντάδες χιλιάδες πυραύλους και ρουκέτες.