Διαχρονικά γινόταν λαθρεμπόριο. Όλοι το γνωρίζουν
Η παράνομη μεταφορά φορτίων με το σιδηρόδρομο και τη σύμπραξη κρατικών λειτουργών υπό την διαχρονική ανοχή των κυβερνήσεων, αποδείχτηκε ξεκάθαρα στο σιδηροδρομικό ατύχημα του 2008 στον Μπράλο.
Το ατύχημα στο Μπράλο το 2008, που αποκάλυψε την παρανομία.
Στην επιφάνεια ήρθε ένα ακόμη ατύχημα, που συνέβη το 2008, στον Μπράλο. Αφορά ένα υπέρβαρο τρένο, ένας σιδηρόδρομος με 14 ολόκληρα επιπλέον βαγόνια. Ένα αδιανόητο ατύχημα που στοιχειώνει μέχρι σήμερα τις σιδηροδρομικές μεταφορές
Το χρονικό
Τα ξημερώματα της 14 Ιουλίου 2008, λίγο μετά τις 04.00, πριν τον σιδηροδρομικό σταθμό στον Μπράλο, η επιβατική αμαξοστοιχία 605 με 502 επιβάτες, εκτελούσε το δρομολόγιο από τα Δίκαια προς την Αθήνα και στον σταθμό Αρπίνης έκανε διασταύρωση με το εμπορικό τρένο 80502 που κινούνταν από Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη με 34 βαγόνια και πέντε μηχανές.
Μετά τη διασταύρωση, οι μηχανοδηγοί του 605 έλαβαν σήμα και συνέχισαν το δρομολόγιο. Πέντε χιλιόμετρα μετά τον σταθμό, σε δεξιά στροφή, πάνω στην γραμμή υπήρχαν 27 βαγόνια που είχαν λυθεί από τον εμπορικό συρμό με αποτέλεσμα να συγκρουστεί πάνω τους.
Το γεγονός αποκόλλησης δεν έγινε αντιληπτό από τον οδηγό του συρμού από τον οποίο αποκολλήθηκαν τα βαγόνια. Από τη σύγκρουση τραυματίστηκαν 16 άτομα ελαφρά (περισσότερο σοβαρά τραύματα φέρει ο ένας μηχανοδηγός), ωστόσο οι συνέπειες θα μπορούσαν να είναι τραγικές, εάν η επιβατική αμαξοστοιχία είχε αναπτύξει μεγαλύτερη ταχύτητα εξηγούν οι ειδικοί.
Από τα λεχθέντα, η εμπορική αμαξοστοιχία περιελάμβανε 14 υπεράριθμα βαγόνια ενώ στα έγγραφα εμφανιζόταν έλξη 20 βαγονιών. Η σχετικά χαμηλή ταχύτητα της επιβατικής αμαξοστοιχίας απεσόβησε το αιματοκύλισμα.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι στο πόρισμα σχετικά με το ατύχημα του ΟΣΕ στον Μπράλο επισημαίνεται ότι τα 14 υπεράριθμα βαγόνια θα έπρεπε να έχουν αποσυνδεθεί στο Θριάσιο και να μη συνεχίσουν τη διαδρομή τους έως την Κεντρική Ελλάδα.
Μπαράζ δημοσιευμάτων για τη μαφία των «μαύρων βαγονιών»
Την ίδια ώρα, η εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» θα κάνει λόγο για μαφία λαθραίων μεταφορών στον ΟΣΕ.
«Μαφία λαθραίων μεταφορών στον ΟΣΕ. Κύκλωμα ‘μαύρων’ βαγονιών που λυμαίνεται τον ΟΣΕ τα τελευταία χρόνια, αποκομίζοντας τεράστια κέρδη, διερευνούν η διοίκηση του Οργανισμού και το υπουργείο Μεταφορών», έγραφε η εφημερίδα.
Το ατύχημα του Ιουλίου του 2008 σόκαρε την Ελλάδα καθώς 14 από τα 27 βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας αποκόπηκαν και «αδέσποτα» πλέον συγκρούστηκαν με το επιβατικό τρένο.
«Δεν ήταν δηλωμένα: ήταν δηλαδή άγνωστα στον ΟΣΕ, ενώ συνολικά το υπέρβαρο της εμπορικής αμαξοστοιχίας πλησίαζε τους 350 τόνους!».
Η πραγματογνωμοσύνη του ατυχήματος θα ρίξει φως αλλά θα βάλει και νέα συγκλονιστικά δεδομένα.
«Ως έχουν τα πράγματα, δυστυχώς ένα ατύχημα σαν το παρόν είναι δεδομένο ότι μπορεί να ξαναγίνει ανά πάσα στιγμή.
Το αμείλικτο ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί άμεσα είναι τι μέτρα έχει πάρει η Διοίκηση του ΟΣΕ για να μην ξαναγίνει. Τι θα γινόταν αν στα αποσυνδεδεμένα βαγόνια υπήρχαν επιβάτες;».
Αίσθηση προκαλούν και οι καταγγελίες του υπουργού αλλά και των ίδιων των εργαζομένων που θα πουν πως στον ΟΣΕ υπάρχει πανίσχυρο κύκλωμα διαφθοράς και θα ζητήσουν μέτρα.
Μπαράζ δημοσιευμάτων για τη μαφία των «μαύρων βαγονιών»
Την ίδια ώρα, η εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» θα κάνει λόγο για μαφία λαθραίων μεταφορών στον ΟΣΕ.
«Μαφία λαθραίων μεταφορών στον ΟΣΕ. Κύκλωμα ‘μαύρων’ βαγονιών που λυμαίνεται τον ΟΣΕ τα τελευταία χρόνια, αποκομίζοντας τεράστια κέρδη, διερευνούν η διοίκηση του Οργανισμού και το υπουργείο Μεταφορών», έγραφε η εφημερίδα.
«Δεν ήταν δηλωμένα: ήταν δηλαδή άγνωστα στον ΟΣΕ, ενώ συνολικά το υπέρβαρο της εμπορικής αμαξοστοιχίας πλησίαζε τους 350 τόνους!».
«Ως έχουν τα πράγματα, δυστυχώς ένα ατύχημα σαν το παρόν είναι δεδομένο ότι μπορεί να ξαναγίνει ανά πάσα στιγμή. Το αμείλικτο ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί άμεσα είναι τι μέτρα έχει πάρει η Διοίκηση του ΟΣΕ για να μην ξαναγίνει. Τι θα γινόταν αν στα αποσυνδεδεμένα βαγόνια υπήρχαν επιβάτες;».
Τα στοιχεία του ατυχήματος με τα βαγόνια που ξεκόλλησαν και τράκαραν την επόμενη αμαξοστοιχία σοκάρουν:
– Από 20 βαγόνια έφτασε να έχει 34
– Με ανώτατο επιτρεπόμενο 1.250 τόνους, μετέφερε 1.590 τόνους
– Πουθενά δε φαινόταν ο τύπος του φορτίου
– Η αμαξοστοιχία είχε 2 μηχανές αλλά μετέφερε και άλλες 4