Τις έντονες ανησυχίες και ενστάσεις για τη συγχώνευση του
Τμήματος Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών με το Τμήμα Γραφιστικής στα πλαίσια
του σχεδίου «Αθηνά», μεταφέρει με Ερώτησή του...
Όπως επισημαίνει ο Εργαστηριακός Συνεργάτης του ΤΕΙ Αθηνών:
«Η χάραξη της Εκπαιδευτικής Πολιτικής μιας Χώρας πρέπει να γίνεται με γνώμονα τις ανάγκες της κοινωνίας και των ανθρώπων που την αποτελούν και όχι για την εξυπηρέτηση των διαφόρων συμφερόντων, μικρών ή μεγάλων. Πρέπει δίνει προοπτική για την έξοδο από την κρίση και να προετοιμάζει το κατάλληλο έδαφος για την πορεία της χώρας και των ανθρώπων της για τη μετά την κρίση εποχή».
«Η πρόταση συγχώνευσης του Τμήματος Τεχνολογίας Γραφιστικών Τεχνών με το Τμήμα Γραφιστικής συνέπεσε με τη βίαιη κατάργηση του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου. Κατανοείτε ότι με τις εγκληματικές σας αποφάσεις, δίνετε τη χαριστική βολή στη γλώσσα και την πνευματική μας κληρονομιά;», ερωτά τον αρμόδιο Υπουργό ο Τέρενς Κουίκ και ζητά «την ανάκληση της κατάργησης του μοναδικού Τμήματος Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών στην Ελλάδα».
Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης.
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟ
Κύριε Υπουργέ,
Σας προωθώ άνευ περαιτέρω σχολίων επιστολή του Μάριου Τσιγώνια, Εργαστηριακού Συνεργάτη του ΤΕΙ Αθηνών, ο οποίος και διαμαρτύρεται εντόνως για τη συγχώνευση του Τμήματος Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών με το Τμήμα Γραφιστικής, στα πλαίσια του σχεδίου «Αθηνά».
Η επιστολή έχει ως εξής:
«Η «Αθηνά» πλήττει τις Γραφικές Τέχνες
Η άποψή μας για την ουσιαστική κατάργηση του Τμήματος Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών μέσω του σχεδίου Αθηνά του Υπουργείου Παιδείας είναι κατηγορηματικά αρνητική. Θεωρούμε ότι με την απορρόφηση του τμήματός αυτού από το τμήμα Γραφιστικής δεν πλήττεται μόνο η ακαδημαϊκή κοινότητα (καθηγητές και φοιτητές και των δύο τμημάτων) αλλά και οι παραγωγικοί κλάδοι των εκδόσεων, των εκτυπώσεων και της συσκευασίας.
Πράγματι ο κλάδος των εκδόσεων είναι σε κρίση. Οι εκδοτικοί οίκοι φθίνουν και η εκδοτική δραστηριότητα συρρικνώνεται. Αυτό όμως σημαίνει ότι πρέπει να τον ενισχύσουμε και όχι να τον αποδυναμώσουμε μέσω της κατάργησης του τμήματος Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών. Ειδάλλως δεν θα έχουμε βιβλία να μορφώσουμε την κοινωνία μας, ειδάλλως θα χάσουμε σταδιακά την γλώσσα μας και την πνευματική μας κληρονομιά.
Δυστυχώς η πρόταση κατάργησης του τμήματος της Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών συνέπεσε (τυχαία άραγε;) με την κατάργηση του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου. Ο εκδοτικός τομέας δεν είναι ένας ακόμα οικονομικός τομέας που δεν πάει καλά και κατά συνέπεια μπορούμε απλά να τον εγκαταλείψουμε, είναι ένας τομέας πρωταρχικής σημασίας για την κοινωνία μας και πρέπει πάση θυσία να τον διασώσουμε. Ο κλάδος των εφήμερων και περιοδικών εκδόσεων είναι επίσης σε κρίση. Αλλά αυτό επίσης σημαίνει ότι πρέπει να τον ενισχύσουμε και όχι να τον αποδυναμώσουμε. Ειδάλλως θα χάσουμε το δικαίωμα της Ελευθεροτυπίας και της Ελευθερίας της έκφρασης. Ειδάλλως θα χάσουμε τη Δημοκρατία μας, την ήδη ανάπηρη.
Από την άλλη πλευρά ο κλάδος της συσκευασίας αντιστέκεται σθεναρά στην κρίση. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να τον αξιοποιήσουμε και να επενδύσουμε σε αυτόν. Μέσω αυτού τα προϊόντα της Πατρίδας μας θα αποκτήσουν αξία και υπόσταση στις αγορές. Είναι ο μόνος τρόπος να κάνουμε πάλι ανάπτυξη και να ενισχύσουμε την οικονομία μας. Είναι ο μόνος τρόπος να σταθούμε και πάλι στα πόδια μας ως κράτος και ως ανθρώπινες υπάρξεις. Διαφορετικά θα αναγκαζόμαστε να ξεπουλάμε όσο-όσο τον εθνικό μας πλούτο και τον ιδρώτα των ανθρώπων μας σε κάποιους άλλους που θα κερδοσκοπούν στις πλάτες μας.
Η χάραξη της Εκπαιδευτικής Πολιτικής μιας Χώρας πρέπει να γίνεται με γνώμονα τις ανάγκες της κοινωνίας και των ανθρώπων που την αποτελούν. Δεν πρέπει να γίνεται για την εξυπηρέτηση των διαφόρων συμφερόντων, μικρών ή μεγάλων. Είναι, επίσης, πολύ βλαβερό να σχεδιάζεται εσπευσμένα υπό το βάρος της κρίσης. Η Εκπαιδευτική Πολιτική ενός Λαού πρέπει να βλέπει μπροστά, να δίνει προοπτική για την έξοδο από την κρίση και να προετοιμάζει το κατάλληλο έδαφος για την πορεία της χώρας και των ανθρώπων της για την μετά την κρίση εποχή.
Τσιγώνιας Μάριος
Εργαστηριακός Συνεργάτης ΤΕΙ-Αθ.»
1.Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε ώστε να ακυρωθεί η συγχώνευση του Τμήματος Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών με το Τμήμα Γραφιστικής, στα πλαίσια του σχεδίου «Αθηνά»;
2.Σε περίπτωση που δεν λάβετε τα προσήκοντα μέτρα και τελικά η συγχώνευση προχωρήσει, έχετε σκεφτεί ότι:
α.Καταργείτε επί της ουσίας το μοναδικό Τμήμα Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών;
β. Υποβαθμίζετε το πτυχίο των ήδη αποφοιτησάντων αφού δεν θα υπάρχει πλέον αμιγές Τμήμα Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών στην Ελλάδα;
γ. Καταργείτε επί της ουσίας την αξιοκρατία και το δικαίωμα της επιλογής του τομέα σπουδών όπως αυτές εκφράζονται μέσα από τη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων;
δ.Δεν πλήττεται μόνο η ακαδημαϊκή κοινότητα αλλά και οι παραγωγικοί κλάδοι των εκδόσεων, των εκτυπώσεων και της συσκευασίας;
3.Η πρόταση συγχώνευσης του Τμήματος Τεχνολογίας Γραφιστικών Τεχνών με το Τμήμα Γραφιστικής συνέπεσε με τη βίαιη κατάργηση του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου. Κατανοείτε ότι με τις εγκληματικές σας αποφάσεις, δίνετε τη χαριστική βολή στη γλώσσα και την πνευματική μας κληρονομιά;
4.Συνειδητοποιείτε ότι με τις πράξεις ή τις παραλείψεις σας, καταστρατηγείτε το άρθρο 14 παρ. 1 που σαφώς ορίζει ότι «καθένας μπορεί να εκφράζει και να διαδίδει προφορικά, γραπτά και διά του τύπου τους στοχασμούς του τηρώντας τους νόμους του Κράτους;»