Κυριακή 1 Οκτωβρίου 2017

Λουκέτα παντού ΕΤΣΙ ήθελε το ΚΚΕ κι έτσι ΕΓΙΝΕ


Ιστορικές βιομηχανίες που μεσουράνησαν στην Ελλάδα και αποτέλεσαν ορόσημο για την ελληνική οικονομία σβήνουν σταθερά σε μια μακρά περίοδο αποβιομηχάνισης της χώρας
Αποτέλεσμα εικόνας για Τα δύο θρυλικά λουκέτα πολυεθνικών στην Ελλάδα Όταν η Pirelli και η Goodyear αποφάσισαν να φύγουν για Τουρκία και Πολωνία
ακόμη και πριν την κρίση που έφερε στην επιφάνεια πολλά προβλήματα.

Πολλές πικρές βιομηχανικές ιστορίες γράφτηκαν για δεκάδες επιχειρήσεις, για την «Πειραϊκή-Πατραϊκή» με 4.000 εργαζόμενους, τη χαρτοβιομηχανία «Λαδόπουλου» με 1.200 εργαζόμενους, την καλτσοβιομηχανία «Μάντισον» με 250 εργαζόμενους, το εργοστάσιο της Τεοκάρ στο Βόλο και μια μακρά και ατελείωτη λίστα...

Ωστόσο οι σημερινοί 50αρηδες θυμούνται καλά δύο χαρακτηριστικές περιπτώσεις εργοστασίων πολυεθνικών επιχειρήσεων που αποφάσισαν να βάλουν λουκέτο στην Ελλάδα: Το εργοστάσιο της Pirelli στην Πάτρα και το εργοστάσιο της Goodyear στη Θεσσαλονίκη.

Με διαφορά πέντε ετών ανάμεσα στα δύο λουκέτα, από το 1991 στην Πάτρα μέχρι το 1996 στη Θεσσαλονίκη, οι δύο αυτές περιπτώσεις εκκωφαντικών λουκέτων για την ελληνική οικονομία, αναφέρονται μέχρι και σήμερα ως ιστορικά παραδείγματα.
Η εντολή από το Μιλάνο να κλείσει η Pirelli
wkergst1
Στην Πάτρα όλοι θυμούνται το εργοστάσιο της Pirelli, μια βιώσιμη μονάδα παραγωγής ελαστικών που «σφραγίστηκε» πριν από 26 χρόνια μετά από πολυήμερες απεργιακές κινητοποιήσεις κατευθυνόμενες από τους κομμουνιστές.

Πρόκειται για μια από τις πιο γνωστές απεργίες του ΚΚΕ στην Ελλάδα, τότε που στην Πάτρα οι εργάτες ήταν στο εργοστάσιο με παροχές ακόμα και μεσημεριανής σίτισης από Ιταλούς μαγείρους.
Η ιταλική πολυεθνική είχε φτιάξει εργοστάσιο στη βιομηχανική ζώνη της Πάτρας κατόπιν συμφωνίας του Ανδρέα Παπανδρέου και του Λεοπόλντο Πιρέλι, αλλά λίγα χρόνια αργότερα έβαλε λουκέτο και αποφάσισε να μετ εγκατασταθεί στη γειτονική Τουρκία μη αντέχοντας τις συνεχιζόμενες απεργίες και την δυσφήμηση του ονόματος της.

Η αρχή έγινε με απολύσεις εργαζομένων και μειώσεις μισθών, έξτρα βάρδιες, που οδήγησαν σε ρήξη τις σχέσεις των εργαζομένων με την εργοδοσία, στην απεργία και τελικά στο λουκέτο που άφησε χωρίς δουλειά 500 άτομα.

Η ιταλική πολυεθνική έκλεισε το καλοκαίρι του 1991 με μια ξαφνική απόφαση της οικογένειας Pirelli στο Μιλάνο. Η απόφαση αυτή είχε την προσωπική σφραγίδα του θρυλικού Λεοπόλντο Πιρέλι.

Η απόφαση για να μεταναστεύσει η εταιρεία και το εργοστάσιο στην Τουρκία ελήφθη κυριολεκτικά μέσα σε λίγες ώρες, μέσα σε ένα βράδυ. 

Σε μια δραματική τηλεφωνική συνομιλία της ελληνικής διοίκησης με τα κεντρικά στο Μιλάνο, ο ιδιοκτήτης της Λεοπόλντο Πιρέλι ζήτησε να σφραγισθεί άμεσα το εργοστάσιο και να εγκαταλείψει τη χώρα η ιταλική πολυεθνική εξαιτίας του ΚΚΕ.

Ο Λεοπόλντο Πιρέλι δεν αστειευόταν 
στις επιχειρηματικές αποφάσεις. Ήταν πρόεδρος της εταιρείας ελαστικών και καλωδίων Pirelli & C και εγγονός του Τζιοβάνι Πατίστα Πιρέλι που ίδρυσε την εταιρεία το 1872.
Ανέλαβε την ηγεσία της εταιρείας στις αρχές της δεκαετίας του 70 όταν σκοτώθηκε σε τροχαίο ο μεγαλύτερος αδελφός του Τζιοβάνι. Στο ίδιο δυστύχημα τραυματίσθηκε σοβαρά και ο Λεοπόλντο.

Μάλιστα το 1992, όταν δεν κατόρθωσε να συγχωνεύσει την Pirelli με την ανταγωνίστρια της Continental AG, παρέδωσε, πάλι μέσα σε μια νύχτα τη διοίκηση της εταιρείας στον γαμπρό του Μάρκο Τροντσέτι Προβέρα. Ο Προβέρα ήταν και ο πρώτος πρόεδρος που δεν προερχόταν από την οικογένεια Πιρέλι.

240275

Πέντε χρόνια αργότερα το δεύτερο λουκέτο πολυεθνικής ελαστικών σημάδευε και πάλι την Ελλάδα. 

Η αμερικανική Goodyear, αποφάσιζε μετά από συνεχιζόμενες απεργίες με μπροστάρη το ΚΚΕ, να κλείσει το εργοστάσιο της Goodyear Hellas στη Θεσσαλονίκη, το μοναδικό εργοστάσιο ελαστικών που είχε απομείνει στη χώρα.
Η Goodyear Hellas με το εργοστάσιο στη Θεσσαλονίκη ήταν σε θέση να καλύπτει, από μόνη της, το 50% των αναγκών της εγχώριας αγοράς, ενώ πραγματοποιούσε εξαγωγές αξίας περίπου 5 δισ. δραχμών.
Η μονάδα ήταν κερδοφόρα και κανείς δεν περίμενε την ξαφνική απόφαση της πολυεθνικής. 

Μάλιστα λίγο πριν το λουκέτο ο τότε υφυπουργός Εργασίας Λάμπρος Κανελλόπουλος παρενέβη για να δώσει λύση σε μια διαφορά ανάμεσα στην εργοδοσία και στο συνδικάτο του ΚΚΕ των 350 εργαζομένων της Goodyear.
Το θέμα ήταν η ανανέωση της συλλογικής σύμβασης και οι όροι που θα διέπουν την καθιέρωση τέταρτης βάρδιας στη μονάδα της Goodyear. 
Όπως έγραφε τότε ο «Ριζοσπάστης», σε ανακοίνωσή του μετά το λουκέτο το σωματείο των εργαζομένων έλεγε: «(...) εφέτος, όπως επιθυμούσε η εταιρεία, υπογράψαμε σύμβαση και δεχτήκαμε μειώσεις επιδομάτων, μείωση προσωπικού, λειτουργία 4ης βάρδιας εκεί που η εταιρεία επιθυμούσε για φέτος, με δυνατότητα επέκτασης σε όλο το εργοστάσιο, όταν η εταιρεία το επιθυμούσε. Όλα τα παραπάνω, με στόχο τη μείωση του κόστους».
Τι θα έκανε η Goodyear ήταν φανερό, η ελληνική κυβέρνηση είχε κάποια δείγματα, αλλά κανείς δεν ήθελε να το πιστέψει. 

Η εταιρεία διέθετε εργοστάσια σε 8 χώρες στην Ευρώπη και στη Βόρειο Αφρική 10 μονάδες, εκ των οποίων οι δύο στην Τουρκία, με 13.000 εργαζομένους.

 Όταν άρχισαν οι μεγάλες απεργίες των συνδικαληστών του kke, έκλεισε το εργοστάσιο η Goodyear στην Ελλάδα και μετανάστευσε στην Πολωνία

Δεν ξεγελούν τους τυπογράφους η ΤΥΠΟΕΚΔΟΤΙΚΗ ΑΕ του κκε και τα τσιράκια τους

ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΖΗΤΑΜΕ ΑΠΟ ΕΣΑΣ ΤΟΥΣ ΓΙΓΑΝΤΕΣ ΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΑΞΙΚΗΣ ΠΑΛΗΣ

Μπορούν τα κόμματα να ανταγωνίζονται τους ιδιώτες στο επιχειρείν;;;;

Μήπως η κρίση στον κλάδο έχει ρίζα στην ΚΡΙΣΗ ΙΔΕΩΝ που υπάρχει σε αυτόν;

Η διέξοδος βρίσκεται στη δική μας πάλη.
Πρέπει να εξασφαλιστεί η δουλειά του καθενός.
Οι εργαζόμενοι του κλάδου να περάσουν στην αντεπίθεση.
Ανυποχώρητος ταξικός αγώνας (κλικ εδώ)
Το τέλος της αυταπάτης. Δικαιολογημένος ο φόβος τους... Δε θα «ξεμπερδέψουν»!!! (κλικ εδώ)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------